اخگری، نسرین، کشتکار، مهران و احمدی شریف، محمود (1391). بررسی تأثیر هوش تجاری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از متغیر میانجی مدیریت دانش (مطالعۀ موردی: صنعت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران). فصلنامۀ توسعۀ فناوری صنعتی، ۲۰(۴۸)، ۳۵-۵۲.
بازرگان هرندی، عباس (۱۳۹۷). کتاب مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران:انتشارات دیدار.
حاجیپور شوشتری، عبدالحمید و صفاری آشتیانی، مسعود (2014). در نظر گرفتن بین هوش تجاری و توانمندسازی روانی. مجلۀ مطالعات مدیریت در توسعه و ارزیابی. ۲۳(۷۳)، 175-199.
حجازی، الهه، بازرگان هرندی، عباس و سرمد، زهره (۱۴۰۲). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
خاکی، غلامرضا (۱۳۹۱). روش تحقیق (با رویکرد پایاننامهنویسی). تهران: انتشارات فوژان.
دلاور، علی (۱۴۰۱). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
دلپسند، افسون و محقق، نادر (1397). بررسی تأثیر هوش تجاری بر چابکی سازمانی در بیمارستانهای مقصد گردشگری سلامت (مطالعۀ موردی: تهران). فصلنامۀ علمی تخصصی رویکردهای نوین پژوهشی مدیریت و حسابداری. ۲(۸)، 27-38.
دهقانی کهنه شهری، کاملیا (۱۳۹۷). ارائۀ مدلی برای پیادهسازی هوش تجاری و چابکی در سازمان با تکیه بر کارکنان. دومین کنفرانس بینالمللی ترکیبها، رمزنگاری و محاسبات. تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران.
سعیدا اردکانی، سعید، موسوی، سیدمحمد و شفیع رودپشتی، میثم (2015). تحلیل هوش تجاری دفاتر خدمات گردشگری با رویکرد فازی. مجلۀ مطالعات مدیریت گردشگری. ۹(۲۷)، 117-142.
شهرکی، علیرضا، شهرکی، محمدرضا و دژکام، راحیل (۱۳۹۱). ارزیابی تأثیر پیادهسازی هوش تجاری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری. مجلۀ بینالمللی مطالعات پیشرفته در علوم انسانی و اجتماعی، 1(9)، 1346-1358.
علویشاد، عباس و سنایی، علی (۱۳۸۴). نقش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در بهدست آوردن مزیت رقابتی در بازارهای خدمات (مطالعۀ موردی: آژانسهای مسافرتی). چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران.
نظری سالاری، لیلا، خدیور، آمنه و عبدالوند، ندا (۱۳۹۵). مدلی برای تحلیل موانع استفاده از هوش تجاری (Bi) در صنعت گردشگری ایران با رویکرد ترکیبی. پژوهشهای نوین در تصمیمگیری، ۱(۱)، 79-102.
Ahmad, A., Ahmad, R., & Hashim, K. F. (2016). Innovation traits for business intelligence successful deployment. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 89(1), 96.
Ahmad, H., & Rasheed, M. (2015). Surveying the influence of customer relationship management on gaining competitive advantage. J Bus Technov, 3, 87-94.
Akhgari, N., Keshtkar, M., & Ahmadi Sharif, M. (2022). Investigating the effect of business intelligence on the success of customer relationship management using knowledge management mediating variable (Case study: Shipping industry of the Islamic Republic of Iran). Quarterly journal of Industrial Technology Development, 20(48), 35-52.
Alem Mohammad, A., bin Rashid, B., & bin Tahir, S. (2013). Assessing the Influence of Customer Relationship Management (CRM) Dimensions on Organization Performance: an Emperical Study in The Hotel Industry. Journal of Hospitality And Tourism Technology, 4(3), 228-247.
Audzeyeva, A., & Hudson, R. (2016). How to get the most from a business intelligence application during the post implementation phase? Deep structure transformation at a UK retail bank. European Journal of Information Systems, 25, 29-46.
Audzeyeva, A., & Hudson, R. (2015). How to Get The Most From a Business Intelligence Application During The Post Implementation Phase & Quest: Deep Structure Transformation at a UK Retail Bank. European Journal of Information Systems, 1(18).
Božič, K., & Dimovski, V. (2019). Business intelligence and analytics for value creation: The role of absorptive capacity. International journal of information management, 46, 93-103.
Brem, A., Maier, M., & Wimschneider, C. (2016). Competitive advantage through innovation: the case of Nespresso. European Journal of Innovation Management, 19(1), 133-148.
Buhler, P. M. (2013). Business Intelligence: Opportunity For a Competitive Advantage. Supervision. 64(8), 20_22.
Chen, X., & Siau, K. (2011). Impact of Business Intelligence and IT Infrastructure flexibility on Competitive Performance: An Organizational Agility Perspective. Paper Presented at the International Conference on Information Systems (ICIS), Shanghai, China.
Chen, Y., Hsu, J., Huang, M., & Yang, P. (2013). Quality, Size, And Performance of Audit Firms. The International Journal of Business and Finance Research, 7(5): ), 89-105.
Cochran, William G. (1977). Sampling Techniques. John Wiley & Sons; 3rd Edition.
Davenport, T. H., Barth, P., & Bean, R. (2012). How Big Data Is Different. MIT Sloan Management Review, 54(1), 43–46.
Diab, S. M. (2014). Using The Competitive Dimensions to Achieve Competitive Advantage: A Study on Jordanian Private Hospitals. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 4(9), 138-150.
Eidizadeh, R., Salehzadeh, R., & Chitsaz Esfahani, A. (2017). Analysing the role of business intelligence, knowledge sharing and organisational innovation on gaining competitive advantage. Journal of Workplace Learning, 29(4), 250-267.
Garnish, U., Mare, C.E., & Prescott, J.E. (2018). Competitive Intelligence Field Research: Moving The Field Forwarded by Setting a Research Agenda. Journal of competitive intelligence and management, 1(1), 1-12.
Jennex, M. E. (2018). Re-examining the Jennex Olfman Knowledge Management Success Model. Proceeding of the 50th Hawaii International Conference on System Science.
Kiron, D., Prentice, P. K., & Ferguson, R. B. (2012). Innovating With Analytics. MIT Sloan Management Review, 54(1), 47–51.
Kotter, J. P. (1995). Leading Change: Why Transformation Efforts Fail. Harvard Business Review. 73(2), 59-67.
Lindgreen, A., Palmer, R., Vanhamme, J., & Wouters, J. (2006). A relationship-management assessment tool: Questioning, identifying, and prioritizing critical aspects of customer relationships. Industrial marketing management, 35(1), 57-71.
Mao, Y., & Quan, J. (2015). It Enabled Organizational Agility: Evidence From Chinese Firms. Journal of Organizational and End User Computing. 27(4). 1–24. doi:10.4018/JOEUC.2015100101.
Munyoroku, R. W. (2016). Business intelligence systems and customer relationship management in mobile telecommunications firms in Kenya (Doctoral dissertation, University Of Nairobi). .
Nithya, N., & Kiruthika, R. (2021). Impact of Business Intelligence Adoption on performance of banks: a conceptual framework. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 12, 3139-3150.
Popovič, A., Coelho, P. S., & Jaklič, J. (2009). The impact of business intelligence system maturity on information quality. Information research, 14(4).
Persson, J. (2018). Business Intelligence – Its Impact on the Decision Making Process at Higher Education Institutions.: a Case Study at Karlstad University. Faculty of Health, Science and Technology, Industrial Engineering and Management, KARLSTAD University.
Rajab, N. F., Shiamwama, S. M., & Otiso, K. N. (2014). Impact of Customer Relationship Management as A Strategy For Competitive Advantage in Kenyan Public Universities: A Case Study of Moi University. International Journal of Business, Humanities and Technology. 4(4), 136-145.
Secaran. Uma. (2003). Research Methods for Business. John Wiley & Sons, Inc. Fourth Edition.
Shahraki, A. R., Shahraki, M. R., & Dejkam, R. (2013). Evaluation the Effect of Implementing Business Intelligence on Customer Relationship Management Success. International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science, 1(9), 1346-1358.
Sharma, R., Mithas, S., & Kankanhalli, A. (2016). Transforming Decision-Making Processes: A Research Agenda for Understanding The Impact of Business Analytics on Organizations. European Journal of Information Systems, 23(4), 433–411. doi:10.1057/ejis.2014.17.
Sin, L. Y., Tse, A. C., & Yim, F. H. (2015). CRM: Conceptualization And Scale Development. European Journal of Marketing, 39(11-12), 1264-1290.
Weinstein, A. (2012). Superior customer value: Strategies for winning and retaining customers. CRC press.