اسکندری، حمید، عزتپناه، بختیار و حسینزاده دلیر، کریم (1400). ارزیابی توسعۀ بازاریابی گردشگری شهری (مطالعۀ موردی: شهر سنندج). پژوهش و برنامهریزی شهری، 12(47)، 167-186.
ترکستانی، محمدصالح، بخشی زاده برج، کبری و جاهدی، پدرام (1398). بخشبندی بازار گردشگری منطقه آزاد کیش: رویکردی نو به روش نقشه مفهومی برند.
مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)،
14 (47)، 29-63.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper. aspx?id=547278
تقیزاده یزدی، محمدرضا، باقری، فاطمه، دهقان، علیرضا و عبدی، ناصر (1394). شناسایی و اولویتبندی بازارهای هدف صنعت گردشگری ایران با استفاده از رویکرد تصمیمگیری چندشاخصۀ ترکیبی در یک محیط فازی. مدیریت بازرگانی، 7(2)، 381-406. https://doi.org/10.22059/JIBM.2015.52080
حبیبی، فاتح و محمودی، حسنی (1396). تجزیه و تحلیل انگیزههای سفر گردشگران نوروزی به شهرستان مریوان. گردشگری شهری، 4(2)، 31-46 . https://doi.org/10.22059/JUT.2017.203787.197
زاهدی، محمد، اکبری، نعمتاله، عمادزاده، مصطفی، خوشاخلاق، رحمانو رنجبریان، بهرام (1397). شناسایی مؤلفههای مؤثر در تقاضا برای سفر به مقاصد گردشگریِ فرهنگیتاریخی (نمونهپژوهی: اصفهان). اقتصاد شهری، 3(1)، 25-42. https://doi.org/10.22108/ue.2018.79476.0
زندی، ابتهال، جانعلیزاده چوبستی، حیدر و یعقوبزاده، رحیم (1391). تحلیل بازار گردشگری خارجی ورودی به ایران (مطالعه موردی: سه کلانشهر تهران، شیراز و اصفهان). راهبرد اجتماعی فرهنگی، 1 (3)، 97-119.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (1398). گزارش تحقیقات بازار گردشگری کشور هندوستان. دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری. ویرایش اول، اردیبهشت 1398.
سقایی، مهدی، سیدرضایی، سید پدرام، مزیدی، هاجر، کمال غریبی مفرد، حوریه (1399). اولویتبندی خدمات اقامتی مبتنی بر دیدگاه مصرفکنندگان (مطالعه موردی: استان گلستان. فصلنامه پژوهشهای نوین علوم جغرافیایی، معماری و شهرسازی. 3(27)، ٩٥ -٦.
شمسآبادی، مرجان (۱۳۹۵). بخشبندی بازار صنعت گردشگری ورزشی کشور و شناسایی بازار هدف با رویکرد جغرافیایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه حکیم سبزواری.
صفارینژاد، میثم و رحیمی، صالح (1387). نگرشی بر مدلهای سنجش رضایت از مشتری. تهران: نشر مهربان.
غفاری، محمد و نعمتپور، محمد (1399). گونهشناسی گردشگران خارجی بازار قدیمی تهران با تحلیل خوشهای دومرحلهای: نگرشی برای برنامهریزی شهری. مطالعات شهری، 9(36)، 13-26.
فرمانی، مهدی، غفاری، محمد، شفیعی، نوید و زندی نسب، مصطفی (1400). شناسایی و اولویتبندی ابعاد کیفیت تجربۀ گردشگر از دیدگاه گردشگران خارجی سفرکرده به شهر شیراز. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17 )، 353-378.
موسوی، ﻣﯿﺮﻣﺴﻌﻮد، شبگو منصف، سیدمحمود، چیرانی، ابراهیم و شاهرودی، کامبیز (1401). طراحی مدل بخشبندی بازار هدف برای گردشگران خارجی، مطالعه موردی: استان گیلان.
گردشگری شهری،
9(1)، 119-134. https://doi.org/
10.22059/JUT.2022.332050.963
نادعلیپور، زهرا (1392). ارزیابی کیفیت مقصد گردشگری از دیدگاه مزیت رقابتی؛ مطالعۀ موردی منطقۀ چابهار. گردشگری و اوقات فراغت (گردشگری علم و فرهنگ)، 1.
Bideci, M., & Albayrak, T. (2016). Motivations of the German and Russian tourists visiting pilgrimage site of Saint Nicholas Church. Tourism Management Perspectives, 18 (2016). 10-3.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
Long, H. (2012). An exploratory study of Chinese tourists’ expectations and preferences of New Zealand as a travel destination (Doctoral dissertation, Auckland University of Technology).
Nematpour, M., Khodadadi, M., & Rezaei, N. (2021). Systematic analysis of development in Iran’s tourism market in the form of future study: A new method of strategic planning. Futures, 125, 102650.
Panasiuk, A. (2021). Marketing Orientation of Entities on the Tourism Market. Sustainabilit, 13(21), 12040.
Roberts, L., & Hall, D. (Eds.). (2001). Rural tourism and recreation: Principles to practice. Cabi.
United Nations (2019). World Population Prospects 2019. https://population.un.org/wpp/publications/files/ wpp2019_highlights.pdf