امروزه مطبوعات نقش مهمی در عرصههای عمومی دارد و برای بسیاری از مردم کماکان نخستین منبع خبری است. هدف از این پژوهش، بررسی نحوۀ برجستهسازی گردشگری ورزشی توسط روزنامههای سراسری پرشمارگان در بازۀ زمانی آبان 1385 تا آبان 1398 در ایران است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ تحلیلی است که از مسیر تحلیل محتوا انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش دربردارندۀ آرشیو دوازده روزنامۀ سراسری پرشمارگان است. نمونۀ آماری مطالب مرتبط با گردشگری ورزشی در روزنامههای موردبررسی است که بهصورت کلشمار انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از چکلیست محققساخته استفاده شد که روایی آن از سوی تعدادی از خبرگان تأیید شد و پایایی آن با استفاده از آزمون اسکات 94 درصد بهدست آمد. یافتهها نشان میدهد که 240 مطلب مرتبط با گردشگری ورزشی در روزنامههای مورد بررسی منتشر شده که بیشترین آن در روزنامۀ دنیایاقتصاد به چاپ رسیده است. بیشترین توجه روزنامهها به موضوع در سال 1394 و در سطح ملی بوده است و در 115 مورد، برای برجستهسازی از تصویر بهره گرفته شده است. بخش عمدهای از مطالب با حجم کم در قالب خبر و گزارشهای خبری و با رویکرد رویدادگرا در صفحات داخلی روزنامهها چاپ شده است. بنابراین روزنامههای سراسری کشور عملکرد مطلوبی در برجستهسازی گردشگری ورزشی نداشتهاند. شایسته است روزنامهها، بهعنوان رسانههای جمعی مکتوب و تأثیرگذار، توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و با استفاده از مطالب خود، افکار عمومی را از اهمیت گردشگری ورزشی و تأثیرات عمیق آن بر روی ساختار اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور آگاه سازند