بازاریابی موتورهای جستجو با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز جهت پاسخگویی هدفمند به نیازهای لحظه ای متقاضیان خدمات گردشگری در فضای مجازی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

کارشناسی ارشد مطالعات و برنامه ریزی مدیریت اوقات فراغت دانشگاه علم وفرهنگ تهران

چکیده


امروزه تمامی کسب و کارهای فعال در صنعت گردشگری برای آنکه بتوانند به حیات خود ادامه دهند، لازم است همگام با فناوری های روز دنیا حرکت کنند تا به مزیتهای رقابتی و در نتیجه آن، افزایش مشتری و سهم بازار در دنیای دیجیتالی دست پیدا کنند. بازاریابی موتورهای جستجو بواسطه حجم ترافیک بسیار بالایی که ناشی از حضور دائمی و فعالانه کاربران و مشتریان بالقوه است، امروزه تبدیل به یکی از اصلی ترین هدفهای بازاریابان و کسب و کارها شده است. بر این اساس، هدف بازاریابان این است که بتوانند وب سایت خود را در رتبه های بالاتری در نتایج جستجو شده توسط کاربران
 موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نمایش دهند تا از این طریق بتوانند بیشترین میزان ترافیک موجود را روانه وبسایت خود کنند و در نتیجه شانس بالاتری برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل داشته باشند. نتایج جستجو شده در موتور جستجوی گوگل که پرمخاطب ترین موتور جستجوی دنیا محسوب میشود به دو صورت رایگان و پولی نمایش داده میشود که نمایش پولی و تبلیغاتی آن مسئله مورد بررسی این مقاله است. در این مقاله تبلیغات با استفاده از گوگل ادرودز به عنوان بهترین و سریعترین راهکار تبلیغاتی جهت کسب رتبه های بالا توسط سایت های خدمات رسان در حوزه گردشگری معرفی شده است. به عنوان نمونه هم سایت یکی از آژانس های گردشگری که از تبلیغات گوگل ادوردز در بازه زمانی مشخصی استفاده کرده است، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج، کسب هدفمند سهم بالایی از ترافیک جستجوهای کاربران در موتور جستجوی گوگل را با هزینه مناسب نشان میدهد. در پایان بر نیز بر لزوم استفاده از روش های نوین تبلیغاتی و تمرکز پژوهشگران بر حوزههای نوین و فناورانه در بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای گردشگری تاکید شده است.

کلیدواژه‌ها


ایمانی خوشخو، محمد حسین، پورجم علویجه، افسانه، و نادعلی پور، زهرا. ) 1394 (. مطالعات گردشگری. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
Xiang, Z., Pan, B. and Fesenmaier, D. R. (2013). “Search Engine Marketing for Tourism Destinations”. Draft Submitted to The Handbook of Internet Marketing.
Rosso, M.A., Jansen, B.J. and Fleming, S.W. (2009). “Using Google Adwords in the MBA MIS Course”. Journal of Information Systems Education.
Gonzalez, P., Moral, P. and Plaza, B. (2012). “Assessing the effectiveness of AdWords campaigns on website performance: the case of a tourist SME”. 11th Global Forum on Tourism Statistics. 14-16.
Jacobson, H. (2009). “Google Adwords for Dummies”. Wiley Publishing Inc. 2nd Edittion. Indiana.
Franklyn, D.J., Hyman, D.A. (2013). Trademarks as Search Engine Keywords: Much Ado About Something. Harvard Journal of Law & Tevhnology. Volume 26, Number 2.
Stone, B. (2010). Sure, It’s Big. But Is That Bad? N.Y. TIMES at BU1, see also Benjamin G. Edelman, Google’s Dominance — And What to Do About it, ACSBLOG (Oct. 3, 2011) at:
http://www.acslaw.org/acsblog/google%E2%80%99s-dominance-%E2%80%93-and-what-to-do-about-it.
See Cost-Per-Click Bidding, GOOGLE at:
http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en&answer=2464960&topic=1713914&path=1713956-1713909&ctx=leftnav (last visited May 9, 2013).
Press Release, Google, Google Launches Self-Service Advertising Program (Oct. 23,2000), at:
http://www.google.com/press/pressrel/pressrelease39.html.
Advertising revenue made up 97% of Google’s first quarter revenues in 2011. Google Inc., Quarterly Report Form (10-Q), at 27 (Apr. 25, 2012), Available at:
http://investor.google.com/pdf/20120331_google_10Q.pdf.
Press Release, Google, Google Introduces New Pricing for Popular Self-Service Online Advertising Program (Feb. 20, 2002), http://www.google.com/press/pressrel/select.html.
Prescott, L. (2006). Hitwise US Travel Report. New Tork: Hitwise.
See, e.g., Check and Understand Quality Score, GOOGLE at:
https://support.google.com/adwords/answer/2454010?hl=en (last visited May 9, 2013); Understanding Ad Position, GOOGLE, http://support.google.com/adwords/answer/1722122 (last visited May 9,2013); Actual Cost-Per-Click (CPC), GOOGLE, http://support.google.com/adwords/answer/6297 (last visited May 9, 2013).
Xiang, Z, Pan, B. and Fesenmaier, D. R. (2016). "Benchmarking the Visibility of Websites in Google: Implications for Search Engine Marketing of Tourism Destinations". Tourism Travel and Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 12.