افضلی، رسول، فرجی ملائی، امین و شعبانیفرد، محمد (1389). «جایگاه حقوق گردشگران خارجی از نگاه اسلام و قوانین حقوقی جمهوری اسلامی ایران». مجلۀ پژوهشهای جغرافیای انسانی، شمارۀ 73، ص 119-140.
اکبریان رونیزی، سعیدرضا و رضوانی، محمدرضا (1394). توسعۀ پایدار گردشگران، جلد اول. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز، ص42 و 43.
اندیشکدۀ سیاستهای راهبردی اقتصاد و مدیریت آرا (1396). «چالشهای صنعت گردشگری در ایران»، ص 19. http://www.ararc.ir/fa/content/R047
جهانیان، منوچهر (1395). «نقش دولت در توسعۀ اقتصاد گردشگری ایران با محوریت اقتصاد مقاومتی». فصلنامۀ علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، دورۀ 5، شمارۀ 9، ص 156-177.
حیدری ساربان، وکیل، نیرومند شیشوان، صغرا، مجنونی توتاخانه، علی و نقابی، محبوبه (1395). «بررسی و ارزیابی نقش اجرای طرح هادی در توسعۀ گردشگری روستاهای توریستی». فصلنامۀ توسعه و جغرافیا، دورۀ 15، شمارۀ 46، ص79-100.
دنیای اقتصاد (1397). «ثبت ۴/ ۱ میلیارد سفر بینالمللی در ۲۰۱۸
».,
شمارۀ روزنامه: ۴۵۳۰، تاریخ چاپ: ۱۳۹۷/۱۱/۳، شمارۀ خبر: ۳۴۸۹۱۹۵
رضوانی، علیاصغر (1385). جغرافیا و صنعت توریسم. تهران: دانشگاه پیام نور، ص55.
سقایی، محسن و آبدار اصفهانی، مهدی (1393). «گردشگری از دیدگاه قرآن و روایات». مجلۀ قرآن و علوم بشری، سال سوم، شمارۀ 2، ص 93-105.
ضرغام بروجنی، حمید، ایوبی یزدی، حمید، بذرافشان، مرتضی (1395). شناخت صنعت گردشگری. تهران: نشر مهکامه، ص 42.
غمخوار، اکبر (1395). «84 دلیل مشکلات گردشگری در ایران ». 25 دی 1395، http://titreshahr.com
محرابی، جواد، خلیلی شورینی، سیاوش و خلفی، احمد (1391). «بررسی موانع توسعۀ صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی ایران». فصلنامۀ مدیریت توسعه تحول، شمارۀ 9، ص 1-10.
نادری مایوان، رمضانعلی (1394).«نقش گردشگری در توسعه اقتصادی شهری نمونه موردی شهر شیروان». مجموعه مقالات سومین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار، ایران- همدان
نصراللهی، زهرا، جهانبازی، ندا و ناصری، طاهره (1393). «ردهبندی استانهای کشور برحسب جاذبههای گردشگری». فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال نهم، شمارۀ 28, ص 17-37.
ویسی، هادی (1396). «بررسی سیاستگذاری صنعت گردشگری در قوانین بالادستی جمهوری اسلامی ایران». فصلنامۀ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی, دورۀ 7، شمارۀ 25، ص 93-112.
هزارجریبی، جعفر و نجفی، ملک محمد (1391). «بررسی جامعهشناختی عوامل مؤثر بر توسعۀ گردشگری در ایران (با رویکرد جذب گرشگران خارجی)». فصلنامۀ جغرافیا و برنامهریزی محیطی (مجلۀ پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، دورۀ 23، شمارۀ 3، ص 133-146.
Ashley, C., De Brine, P., Lehr, A., & Wilde, H. (2007). The Role of the Tourism Sector in Expanding Economic Opportunity. The Fellows of Harvard College.
Clark, T. N. (2004). The city as an entertainment machine. Oxford, UK: Elsevier Reisinger.
Cole, S. (2013). Tourism and water: from stakeholders to rights holders, and what tourism businesses need to do. Journal of Sustainable Tourism, 22(1), 89-106.
Florida, R. (2002). The rise of the creative class. New York, NY: Basic Books.
Jansen-Verbeke, M. (1986). Inner city tourism: resources, tourists, and promoters. Annals of Tourism Research, 13(1), 79-100.
Lew, A. (1993). A model of tourist attraction research. Annals of Tourism Research, 14(4), 553–575.
McCabe, S., & Diekmann, A. (2015). The rights to tourism: reflections on social tourism and human rights. Tourism Recreation Research, 40(2), 194-204.
Mill, R. C., & Morrison, A. M. (1992). The Tourism system: an introductory Text, 2nded. Prentice Hall, New jersey.
WTO (1997). Concepts. Definition and Classifications for Tourism Statistics. Madrid: World Tourism Organization Press.
www. Earthworld