آقاجان، وحید، عابدی، حسین و بهبودی، امید (1393). به بررسی تأثیر بازارگرایی بر توسعۀ صنعت گردشگری. نشریۀ جغرافیایی فضای گردشگری، 3(10)، 39-51.
ابراهیمپور، حبیب، سیدنقوی، میرعلی و یعقوبی، نورمحمد (1390). عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعۀ موردی: منطقۀ گردشگری سرعین)، فصلنامۀ مطالعات گردشگری، 5(13)، 69-92.
استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت ام. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریۀ مبنایی، رویهها و ریشهها، ترجمۀ ب. محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اکبریان رونیزی، سعیدرضا و رستگار، ابراهیم (1399). تبیین و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگر از مقصدهای گردشگری (مطالعه موردی: شهر درگهان). نشریۀ علمی گردشگری شهری، 7(4). https://civilica.com/doc/1225725/
امیدیکیا، کامران، مشبکی، اصغر، خدادادحسینی، سیدحمید و عزیزی، شهریار (1391). شناخت قابلیتهای سازمانی جایگاهسازی برند شرکت در صنعت مواد غذایی با استفاده از نظریۀ دادهبنیاد. اندیشۀ مدیریت راهبردی، 11(1)، 35-72.
امیربیکی لنگرودی، حبیب، کردستانی، غلامرضا و رضایی، فرزین (1399). الگوی یکپارچه حسابداری مدیریت توسعه پایدار. حسابداری مدیریت، 13(44)، 21-1.
امین بیدختی، علیاکبر و نظری، ماشاالله (1388). نقش بازاریابی در توسعۀ صنعت گردشگری. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 9(32)، 49-68.
ایمانقلی، مریم (1400). تأثیر تجارت الکترونیک بر رشد و توسعۀ اقتصادی. هفتمین کنفرانس ملی ایدههای نوین در فنی و مهندسی. https://civilica.com/doc/1239070/
بهاری، جعفر و فراهانی، بنفشه (1395). تأثیر ارزش ویژۀ برند بر رضایت مصرفکننده و وفاداری به برند در صنعت هتلداری (مطالعۀ موردی: هتلهای پنجستارۀ شهر تبریز). نشریۀ پژوهش و برنامهریزی شهری، 7(26)، 173-194.
بهاری، جعفر، بهاری، شهلا، بذله، مرجان و بهاری، حامد (1396). تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری در صنعت هتلداری (مطالعۀ موردی: هتلهای پنجستارۀ شهر تبریز). اندیشۀ جغرافیا، 9(17)، 59-78.
تمپورال، پل (1382). علائم تجاری در آسیا: ایجاد، توسعه و مدیریت علائم تجاری آسیایی برای بازار جهانی، ترجمۀ محمدابراهیم گوهریان. تهران: مؤسسۀ انتشارات امیرکبیر.
چراغی، معصومه و گلابچی کوچه باغ، حمیدرضا (1400). ارزیابی تأثیر اعتماد به برند، تجربۀ برند، کیفیت ادراکشدۀ خدمات و نوآوری سازمانی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی رضایت مشتریان. چهارمنی همایش بینالمللی دانش و فنّاوری هزارۀ سوم اقتصاد، مدیریت و حسابداری ایران. https://civilica.com/doc/1236700/
حیدری، رسول و دهقان، ابوالفضل (1398). تحلیل شبکۀ دسترسی به هتلها با توجه به توزیع مقاصد گردشگری (مطالعۀ موردی: شهر اصفهان). فصلنامة علمی ـ پژوهشی گردشگری و توسعه، 8(2)، 147-168.
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد. اندیشۀ مدیریت راهبردی (اندیشۀ مدیریت)، 1(2)، 69-97.
دهدشتی شاهرخ، زهره، صالحی صدقیانی، جمشید و هرندی، آزین (1395). شش بعد ارزش ویژۀ برند در هتل. دنیای اقتصاد، (3789)، شمارۀ خبر ۱۰۵۶۳۱۳.
دهدشتی شاهرخ، زهره، سلیمانزاده، امید و شاهمیرزایی، وحیدرضا (1396). تأثیر تطابق هویت مشتری با برند بر ارزش ویژۀ برند در خدمات هتلداری. مطالعات مدیریت گردشگری، 12(40)، 1-20.
راسخی، سعید، کریمیپتانلار، سعید و محمدی، ثریا (1395). اثر گردشگری بر محیط زیست: یک مطالعۀ موردی برای کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعۀ منتخب. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5(16)، 71-94.
رجوعی، مرتضی، مجدی یزدی، کاظم و شیخالاسلامی، زینب (1397). بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتلهای پنجستارۀ مشهد. گردشگری و توسعه، 7(2)، 78-96.
زاهدی، شمسالسادات (1389). توسعۀ پایدار. تهران: سازمان اطلاعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
سبحانیفرد، یاسر و چراغعلی، سعید (1392). بررسی کیفیت خدمات فروش و اثر آن بر رضایت مشتریان (مطالعۀ موردی: شرکت سایپا). نشریۀ فرایند مدیریت و توسعه، 27(3)، 131-146.
شیرخدایی، میثم، نجات، سهیل، کاملی، علیرضا و مهدیخانی، حبیب (1398). بررسی تأثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران). دوفصلنامۀ مدیریت منابع انسانی پایدار، 1(1)، 113-127. http://shrm.journals.umz.ac.ir/article_2359.html
شمسی، احمد، شیروانی، علیرضا و ولیخانی، ماشاالله (1400). طراحی الگوی بهبود تصویر ذهنی، آگاهی و شناخت برند پستبانک ایران در جذب مشتری. فصلنامۀ مدیریت کسبوکار، 13(1)، 374-404.
عیوضینژاد، سلمان و پارسا بلور، محمدرضا و اکبری، محسن (1399). بهبود جایگاه ذهنی برند با استفاده از توسعۀ شخصیت برند: پژوهشی آمیخته، نشریۀ علمی مدیریت برند، 7(21)، 47-82. https://bmr.alzahra.ac.ir/article_5438.html
فلاحی، محمدباقر و طباطبایی نسب، محمدباقر (1398). بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی برندمحور بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری با روش مدلسازی خطی سلسلهمراتبی (HLM) (مورد مطالعه: هتلهای شیراز). 8(1)، 154-171.
فیض، داوود، کهیاری حقیقت، امین و کهیاری حقیقت، کوروش (1396). نقش بهبود کیفیت خدمــات در ارتقای عملکرد برند در بیمارستانهای شهر تهران. مجلۀ دانشکدۀ پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیآورد سلامت)، 11(1)، 53-65.
فیض، داوود و گلشاهی، بهنام (1396). شناسایی اصول منابع انسانی شبکهساز مؤثر در عملکرد شرکت بر مبنای رویکرد ترکیبی تحلیل نقش انعطافپذیری راهبردی و عدمقطعیت محیطی. نشریۀ پژوهشهای مدیریت در ایران، 21(3)، 193-215.
کشوری، عباس و زحمتکش، حمید (1391). تبیین عوامل مؤثر بر توسعه و تقویت برند بانکها از دیدگاه مشتریان. چهارمین کنفرانس بینالمللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.
میرکتولی، جعفر و مصدق، راضیه (1389). بررسی وضعیت گردشگری روستایی و نقش آن در رونق صنایع دستی (مورد دهستان استرآباد جنوبی)، شهرستان گرگان). مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 2(7)، 137-154.
مهدوی توکلی، آرمان (1400). راهبردهای توسعۀ گردشگری تاریخی ـ فرهنگی بر پایۀ برنامهریزی راهبردی مشارکتی. 13(50)، 271-290.
نعیمیمجد، آرزو و نعیمیمجد، محبوبه (1398). آیندهپژوهی گردشگری پایدار، رهیافتی نو در اقتصاد مقاومتی (مورد مطالعه: کارشناسان صنعت گردشگری و هتلداری). فصلنامۀ آیندهپژوهی مدیریت، 30(116)، 200-212.
یوسفوند، سعید و هاشمیپور، اکرم (1400). بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر مزیت رقابتی با توجه به نقش میانجی سرمایۀ انسانی. مجلۀ رویکردهای پژوهشی نو در علوم مدیریت، (25)، 387-399.
Ahammad, M. F., Basu, S., Munjal, S., Clegg, J., & Shoham, O. B. (2021). Strategic agility, environmental uncertainties and international performance: The perspective of Indian firms.
Journal of World Business,
56(4), 101218.
https://doi.org/10.1016/j.jwb.2021.101218
Amani, V. J. (2020).The effect of customer satisfaction on their loyalty by mediating the mental image of the brand and trust using structural equations in the Banking Industry (Case study: Pasargad Bank). Journal of Internet Banking and Commerce, 25(4), 1-13.
Anggraeni, M., Gupta, J., & Verrest, H. J. (2019). Cost and value of stakeholder’s participation: A systematic literature review.
Environmental Science & Policy,
101, 364-373. DOI:
10.1016/j.envsci.2019.07.012
Baker, T. L., Hunt, J. B., & Scribner, L. L. (2002). The Effect of Introduction a New Brand on Consumer Perceptions of Current brand similarity: The Roles of Product Knowledge and Involvement. Journal of Marketing Theory & Practice, 13(4), 34-45.
Bigné, E., William, E., & Soria-Olivas, E. )2010(. Similarity and Consistency in Hotel Online Ratings across Platforms. Journal of Travel Research, 59(4), 742-758.
Bonfanti, A., Vigolo, V., & Yfantidou, G. (2021). The impact of the Covid-19 pandemic on customer experience design: The hotel managers’ perspective.
International Journal of Hospitality Management,
94, 102871.
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102871
Chevallier, J., Nguyen, D. K., Siverskog, J., & Uddin, G. S. (2018). Market integration and financial linkages among stock markets in Pacific Basin countries.
Journal of Empirical Finance,
46, 77-92.
https://doi.org/10.1016/j.jempfin.2017.12.006
Clark, V. L. P., & Creswell, J. W. (2005). Student study guide to accompany Creswell's educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Merrill.
DAM, S. M., & DAM, T. C. (2021).Relationships between Service Quality, Brand Image, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty.
The Journal of Asian Finance, Economics and Business,
8(3), 585-593.
https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no3.0585
Darma, J. (2017). How the Clarity of Business Vision Affect the Quality of Business Intelligence Systems and It’s Impact on the Quality of Decision Making (Evidence from North Sumatera-Indonesia).
Journal Engineering and Applied Sceinces,
12(9), 2461-2466. DOI:
10.36478/jeasci.2017.2461.2466
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1994). Introduction: Entering the Field of Qualitative Research, Handbook of Qualitative Research. London: Sage Publication Inc.
Dristiks, N. (2004). Tourism as ingrown economic growth factor an empirical investigation for Greece. Tourism Economic, 10(3), 305-316.
Echtner, C. M., Ritchie, J. R. B. (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image. Tourism Management, 14(1), 37-46.
Elliot, S., Elliot, S., Khazaei, A., Khazaei, A., Durand, L., & Durand, L. (2016). Measuring dimensions of brand influence for tourism products and places. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 10(4), 396-409.
Ferreira, J., & Sousa, B. (2020). Experiential Marketing as Leverage for Growth of Creative Tourism: A Co-creative Process. In Advances in tourism, technology and smart systems (pp. 567-577). Springer, Singapore. DOI: 10.1007/978-981-15-2024-2_49
Foxall, G. R., Goldsmith, R. E., & Brown, S. (1994). Consumer psychology for marketing. Int.
Gavrilovi, Z., & Maksimovi, M. (2018). Green Innovations in the Tourism Sector. StrategicManagement, 23(1), 036–042.
Glaser, B. G. (1992). Emergence vs. Forcing: Basics of Grounded Theory Analysis. Sociology Press.
Guan, J., Wang, W., Guo, Z., Chan, J. H., & Qi, X. (2021). Customer experience and brand loyalty in the full-service hotel sector: the role of brand affect. Internaltiona Journal of Contemporary Hospitality Management. DOI 10.1108/IJCHM-10-2020-1177
Ha, E. Y., & Lee, H. (2018). Projecting service quality: the effects of social media reviews on service perception, International Journal of Hospitality Management, 69, 132-141.
Hosseini, S. A., & Moghaddam, A. (2021). The Effect of Perceived Corporate Social Responsibility and Sustainable Human Resources on Employee Engagement with the Moderating Role of the Employer Brand.
Employee Responsibiities and Rights Journal,
34(16). DOI:
10.1007/s10672-021-09376-0
Hu, F., & Trivedi, R. H. (2020). Mapping hotel brand positioning and competitive landscapes by text-mining user generated content. International Journal of Hospitality Management. 84, 102317.
Janesick, V. J. (1994). The dance of qualitative research design: Metaphor, methodolatry, and meaning.
Keller, K. L. (2010). Building Customer-Based brand equity. Marketing Management, 12(2), 14-19.
Khadhir, A., Anil Kumar, B., & Vanajakshi, L. D. (2020). Analysis of global positioning system based bus travel time data and its use for advanced public transportation system applications. Journal of Intelligent Transportation Systems, 25(1), 58-76. https://doi.org/10.1080/15472450.2020.1754818.
Khan, I., Khan, I., Rahman, Z., & Rahman, Z. (2017). Development of a scale to measure hotel brand experiences. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), 268-287.
Kim, W. G., Jin-Sun, B., & Kim, H. J. (2008). Multidimensional customer-based brand equity and its consequences in midpriced hotels. Journal of Hospitality & Tourism Research, 32(22), 235-254.
Knittel, L. (2020). MSc Human Resource Management and Organizational Psychology Department of Business Administration.
Lee, J. (2001). A grounded theory: integration and internalization in ERP adoption and use. University of Nebreska-Lincoln.
Lesmana, R., Widodo, A. S., & Sunardi, N. (2020). The Formation of Customer Loyalty from Brand Awareness and Perceived Quality through Brand Equity of Xiaomi Smartphone Users in South Tangerang. Jumal Pemasaran Kompetitif, 4(1), 1-12. DOI: http://dx.doi.org/10.32493/jpkpk.v4i1.7211
Mackay, M. M. (2011). Evaluation of brand equity measures: further empirical results. Journal of Brand and Product Management, 12(1), 34-51.
Mahasuweerachai, P., & Qu, H. (2013). Customer evaluation of hotel brand extention. In The Proceedings of 1st World Conference on Hospitality, Tourism and Event Research and International Convention and Expo Summit 2013, Bangkok, Thailand, 25th-28th May 2013 (pp. 581-588). International Program in Hotel and Tourism Management, Siam University.
Maleki, S., & Amiri Fahlyiani, M. R. (2020). Strategic Management Relationships with Tourism in the Age of Globalization. Quarterly Journal of the Macro and Strategic Policies, 7(4), 670-697.
Obeidata, U., Obeidata, B., Alrowwad, A., Alshurideh, M., Masadehe, R., & Abuhashesh, M. (2021). The effect of intellectual capital on competitive advantage: The mediating role of innovation. Management Science Letters, 11(4), 1331-1344. doi: 10.5267/j.msl.2020.11.006
Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of marketing, 63(4_suppl1), 33-44. Management, Siam University.
Pearson, J., Naselaris, T., Holmes, E. A., & Kosslyn, S. M. (2015).Mental Imagery: Functional Mechanisms and Clinical Applications. Trends in Cognitive Sciences, 19(10), 590-602. DOI:https://doi.org/10.1016/j.tics.2015.08.003
Pina, R., & Dias, Á. (2021). The Influence of Brand Experiences on Consumer-Based Brand Equity. Journal f Brand Management, 28(2), 99-115. DOI: 10.1057/s41262-020-00215-5
Prasad, K., & Dev, C. S. (2000). Managing Hotel Brand Equity a Customer-centric Framework for Assessing Performance. Cornell hotel and Restaurant Administration Quality, 41(3), 22-24.
Schultz, D. E. (1998). Branding The Basis for Marketing Integration. Marketing News, 32(24), 8.
Slåtten, T., Mutonyi, B. R., & Lien, G. (2020). The impact of individual creativity psychological capital, and leadership autonomy support on hospital employees’ innovative behavior. BMC health services research, 20(1), 1-17.
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research.Sage publications.
Wen, J., Lin, Z., Liu, X., Xiao, S. H., & Li, Y. (2021). The interaction efects of online reviews, brand and price on consumer hotel booking decision making. Journal of Travel Research, 60(4), 846-859.
Xie, C., Bagozzi, R. P., & Grønhaug, K. (2019). The impact of corporate social responsibility on consumer brand advocacy: The role of moral emotions, attitudes, and individual differences.
Journal of Business Research,
95, 514-530.
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.07.043
Xiong, L., Kinga, C., & Piehler, R. (2013). “That’s not my job”: Exploring the employee perspective in the development of brand ambassadors. International Journal of Hospitality Management, 35, 348-359.
Yusoff, Y. M., Nejati, M., Kee, D. M. H., & Amran, A. (2020). Linking green human resource management practices to environmental performance in hotel industry. Global Business Review, 21(3), 663-680. https://doi.org/10.1177/0972150918779294