اسمیت، ملانی، مک لئود، نیکولا و روبرتسون، مارگارت هارت (1391). مفاهیم کلیدی در مطالعات گردشگری. ترجمۀ جعفر باپیری. تهران: انتشارات مهکامه.
جابری، اکبر، خزائی پول، جواد و اسدی، حسن (1397). «تأثیر کیفیت ادراک شده از مقاصد گردشگری ورزشی در رضایت و تمایل به بازدید مجدد». نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 10، شمارۀ 1، ص 17-32.
حسام، مهدی (1398). «شناسایی موانع تأسیس و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در نواحی روستایی استان گیلان». پژوهشهای روستایی، دورۀ 10، شمارۀ 3، ص 546-559.
رضوانی، محمدرضا (1387). توسعه گردشگری روستایی با رویکرد توسعه پایدار. چاپ اول، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
رنجبریان، بهرام، امامی، علیرضا و غفاری، محمد (1393). رفتار مصرف کننده در گردشگری. تهران: انتشارات مهکامه.
رهنمایی، محمدتقی (1392). اوقات فراغت و گردشگری. تهران: انتشارات مهکامه.
سادین، حسین و پورطاهری، مهدی (1398). «ارزیابی چرخۀ عمر اقامتگاه های بومگردی مورد مطالعه: منطقۀ ترکمنصحرای استان گلستان». فصلنامۀ برنامه ریزی و آمایش فضا، دورۀ 24، شمارۀ 2، ص 201-229.
سیدهاشمی، نداسادات (1398). نقش تصویر برند اقامتگاه های بومگردی بر روی وفاداری گردشگران مورد مطالعه: گردشگران اقامتگاه های بومگردی در شهرستان کاشان. پایان نامۀ کارشناسی ارشد اکوتوریسم گرایش جغرافیا، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه علم و فرهنگ.
شمسی مارینی، نرگس (1393). ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻗﺎﻣﺘﮕﺎهﻫﺎی ﺳﺒﺰ از دﯾﺪﮔﺎه ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی: اﮐﻮﮐﻤﭗ ﻣﺘﯿﻦآﺑﺎد. پایان نامۀ کارشناسی ارشد برنامه ریزی و توسعۀ گردشگری، دانشکدۀ گردشگری، داﻧﺸﮕﺎه ﺳﻤﻨﺎن.
ضیایی، محمود و تراب احمدی، مژگان (1392). شناخت صنعت گردشگری با رویکرد سیستمی. تهران: نشر علوم اجتماعی، چاپ سوم.
عنابستانی، علیاکبر، عنابستانی، زهرا و رومیانی، احمد (1394). گردشگری خانههای دوم روستایی تحولی در روابط شعر و روستا در ایران. بجنورد: نشر جهانی، چاپ اول.
عنابستانی، علیاکبر، گیاهی، حسن و جوانشیری، مهدی (1397). «بررسی و تحلیل آثار ایجاد اقامتگاههای بومگردی بر توسعة سکونتگاههای روستایی (نمونه: روستای رادکان شهرستان چناران)». برنامهریزی فضایی، دورۀ 8، شمارۀ 2، ص 1-24.
لامزدن، لس (1387). بازاریابی گردشگری. ترجمۀ ابوالفضل تاجزاده نمین. دانشگاه پیام نور، چاپ اول.
لطیفیان، محمد (1397). تأثیر کیفیت خدمات گردشگری بر تمایل به بازگشت در اقامتگاه های بوگردی در استان گلستان. پایان نامۀ کارشناسی ارشد توسعۀ روستایی، دانشکدۀ مدیریت کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
محمدی، مصطفی و میرتقیان رودسری، سیدمحمد (1398). «بررسی عوامل مؤثر در وفاداری به مقصد گردشگری شهری (مطالعه موردی: شهر رامسر)». گردشگری شهری، دورۀ 6، شمارۀ 1، ص 149-167.
معاونت گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (1398). ضوابط بهره برداری، ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی. https://tehran.mcth.ir
یعقوبی، محبوبه (1396). عوامل مؤثر بر موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط در گردشگری مورد مطالعه: اقامتگاه های بومی شهر یزد. پایان نامۀ کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری گرایش برنامه ریزی، دانشکدۀ گردشگری، دانشگاه سمنان.
Abdullah, M., Husain, N., & El-Nassir, A. D. (2001, June). Theory and Development of National Customer Satisfac-Tion Index: The Malaysian Index of Customer Satisfaction. In Conference Proceedings from the Sixth TQM World Congress (Vol. 1, pp. 277-283).
Ahmed, M. O., & Hassan, M. S. (2020). Eco lodges Promotion in Egypt: Assessing the Status Quo. International Journal of Hospitality & Tourism Systems. 13(1), 38-51.
Anderson, E. W., & Fornell, C. (2000). Foundation of the American customer satisfaction index. Total quality management, 11(7), 869-882.
Collins-Kreiner, N. (2018). Pilgrimage-Tourism: Common Themes in Different Religions. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 6(1), 7-17.
Deng, W. J., Yeh, M. L., & Sung, M. L. (2013). A customer satisfaction index model for international tourist hotels: Integrating consumption emotion into the American Customer Satisfaction Index. International Journal of Hospitality Management, 35, 133-140.
Grigoroudis, E., & Siskos, Y. (2003). A survey of customer satisfaction barometers: some results from the transportation–communications sector. European Journal of Operational Research, 152(2), 334-53.
Kristiansen, K., Juhl, H. J., & Østergaard, P. (2001). Customer satisfaction: some results for European Retailing. Total Quality Management, 12(7-8), 890-897.
Mafi, M., Pratt, S., & Trupp, A. (2020). Determining ecotourism satisfaction attributes – a case study of an ecolodge in Fiji. Journal of Ecotourism, 19(4), 304-326.
Rebecca, C., Rose, B., & Bor, T. (2015). Eco-Lodges, a Future for Sustainable Tourism in Kenya. Journal of Tourism, Hospitality and Sports, 8(2015), 37-41.
Rigatti, V. (2016). How can an Eco lodge become a sustainable and successful business model: Environmental, social, and economic perspectives. Master of science dessertation in international tourism management, Modul University, Vienna.
Rotar, L. J., & Kozar, M. (2017). The use of the Kano model to enhance customer satisfaction. Organizacija, 50(4), 339-351.