اکبریان رونیزی، سعیدرضا و رضوانی، محمدرضا ( 1394 (، توسعه پایدار گردشگری، شیراز: دانشگاه شیراز. آغاز، محمدحسن و سیدابوالفضل جعفرنژاد
( 1385 (، آسیب شناسی روح هویت ایرانی، تهران: سازمان
فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجموعه مقالات اولین همایش گفتمان هویت ایرانی. تهرانیان ، مجید ) 1979 (، تنگناهای اجتماعی توسعه ملی ایران ، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
حمیدی، الهام ) 1393 (، بررسی نقش رسانه ها در توسعه گردشگری ورزشی، اولین کنگره تخصصی مدیریت شهری و شوراهای شهر، ساری.
دادرس، بیژن و جشنی، علی ) 1389 (، نقش
رسانه های جمعی و جاذبه های گردشگری در توسعه
صنعت گردشگری، کنفرانس منطقهای توریسم و توسعه، یاسوج.
رابینز، استیون پز ) 1387 (، مبانی رفتار سازمانی، ترجمه فرزاد امیدواران، ویراش هشتم، چاپ دوم، تهران: انتشارت مهربان نشر.
ساروخانی، باقر ) 1381 (، نقش وسایل ارتباط جمعی در پیشگیری از وقوع بزهکاری، تهران: وزارت کشور.
سرادی پور، عادله، کاکهمدی، حسن و حاجی
صالحی، عایشه ) 1392 (، نقش رسانه های جمعی در ارتقاء آگاهای های زیست محیطی با تأکید بر توسعه پایدار در میان مردم روستا.
سواربروک، جان ) 1392 (، مدیریت گردشگری پایدار، ترجمه محمود سبزی، تهران: مدیریت صنعتی.
شارپلی، ریچارد و تلفر، دیوید ) 1391 (، برنامه ریزی
توسعه گردشگری در کشورهای در حال توسعه، ترجمه
حمید ضرغام بروجنی، تهران: انتشارات مهکامه.
کازنو، ژان ) 1384 (، جامعه شناسی وسایل ارتباط
جمعی، ترجمه باقر ساروخانی و منوچهر محسنی، تهران:
اطلاعات.
کروبی، مهدی ) 1388 (، نقش ارتباطات انسانی در
توسعه صنعت جهانگردی، علوم مدیریت ایران، 3 ( 4 ،)
114 132 .
کروبی، مهدی ) 1390 (، رسانه ارتباط جمعی و
انتخاب مقصد، مطالعات گردشگری، 7 ( 15 ،) 361 111 .
کلمن، جیمز ) 1380 (، بنیادهای نظریه اجتماعی،
ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشرنی
کوهی، الهام، میبودی، حسین، طالشی، مصطفی و
کوهی، الهه ) 1392 (، نقش رسانه های ارتباط جمعی در
توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری پایدار،)مطالعه
75
سال پنجم، شماره دهم، بهار، 1397
موردی: شهرستان آمل(، فصلنامه آموزش محیط زیست
و توسعه پایدار، 2 ( 1 :) 31--19 .
قاسمی، بهروز ) 1390 (، مدیریت رفتار سازمانی،
تهران: سپاهان.
عبدی، زینب ) 1393 (، نقش و کارکرد رسانه های
جمعی در طرح مسائل زیست محیطی، رفاه اجتماعی، 14
( 55 ،) 315--351 .
رضا قلیزاده، بهنام ) 1389 (، مروری بر اثرات
رسانه ها بر گردشگری، پژوهش های ارتباطی، 7 ( 4 ،)
159--185 .
مختاری، محمدعلی ) 1388 (، رسانه و جهت گیری
افکار عمومی در تصمیم گیری عمومی، کتاب ماه علوم
اجتماعی، 24 ، 70 - 78 .
مصطفوی کهنگی، فرحناز ) 1394 (، نقش رسانه ها
در امنیت اجتماعی، فصلنامه علمی تخصصی دانش -
انتظامی پلیس پایتخت، 8 ( 1 :) 351--115 .
مظفری، افسانه ) 1394 (، نقش رسانه های جمعی
در توسعه پایدار با رویکرد توانمندسازی زنان، مطالعات
توسعه اجتماعی ایران، 7 ( 3 ،) 391--124 .
مشایخی، عطیه ) 1394 بررسی تأثیر رسانه ملی « ،)
)تلویزیون( بر رفتار مسئولانه زیست محیطی گردشگران
)مورد مطالعه: جنگلهای دو هزار و سه هزار شهرستان
پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه ،») تنکابن
طباطبائی.
ملکیپور، احمد، ملکیپور، موسی و معمر حور
( 1395 (، ارزیابی میزان عملکرد زسانه های جمعی بر
فرهنگسازی ارزشهای زیست محیطی از دیدگاه
فرهنگیان منطقه دهلران، فصلنامه علمی ترویجی فرهنگ
ایلام، 133 - 146 .
مهدویان مشهدی، مریم ) 1387 (، مقایسه وضع
موجود و مطلوب نقش رسانه های گروهی در ورزش
بانوان، اولین همایش ملی مدیریت ورزشی دانشگاه
شمال، 26 - 36 .
مهرداد، هرمز ) 1381 (، مقدمه ای بر نظریات و
مفاهیم ارتباط جمعی، تهران. مؤسسه فرهنگی
پژوهشی فاران.
ویلیامز، کوین ) 1390 (، درک تئوری رسانه، ترجمه
رحیم قاسمیان، تهران: نشر ساقی.
Amaro, S., Duarte, P., and Henriques, C. (2016). Travelers’ Use of Social Media: A clustering Approach, Annals of Tourism Research, 59: 1-15.
Brothers, C. C., Fortner, R. W., & Mayer, V. J. (1991). Te impact of television news on public environmental knowledge. Te Journal of Environmental Education, 29-22 ,(4)22.
Budeanu, A. (2012). Mediating Empowerment: The Role of Technology in Sustainable Tourism Governance, Copenhagen Business School.
Choi, H. C. & Sirakaya, E. (2005). sustainability indicators for managing community tourism, tourism management, 27,6,1274-1289.
Christine C, Brothers R, Victor M. Te Impact of Television News on Public Environmental Knowledge. Journal of Environmental Education. 29:(4)22;1991.
Cavicchi, A., Santini, C., Beccacece, E. (2010). The Brunello Crisis: Media Role and its Impact on Wine Reputation and Tourist Flows, International Tourism and Media Conference, Edited by Croy,G., Beeton,S. & Frost ,W. Tourism Research Unit Monash University and School of Management La Trobe University: Prato, PP:9-12.
Daye, M. (2007). Developing a Framework for the Study of Tourism and the media.Culture, Tourism and the Media. Nottingham University Business School.
Hausbeck, K. W., Milbrath, L. W., & Enright, S. M. (1992). Environmental knowledge, awareness and concern among 11th-grade students: New York
فصلنامه علمی تخصصی دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ
76
State. Te Journal of Environmental Education, 34-27 ,(1)24.
Hjalager, A-M. (2007). Stages in the economic globalization of tourism. Annals of Tourism Research 34(2):437-457.
Godahewa, N. (2012). The role of media in the development of regional tourism, FCMA,FCIM.
Goulet, D. (1992). Participation in development: new avenues, world development, 17, 2, 195-178.
Jurowski, C., Uysal, M. & Williams, D. R. (1997). A theoretical analysis of host community resident reactions to tourism. Journal of tourism research. 36 (2), 3-11.
Kumar, P. (2014). Role of Media in the Promotion of Tourism Industry in India, Global Review of Research in Tourism, Hospitality and Leisure Management (GRRTHLM) An Online International Research Journal (ISSN: 2311-3189), 1 (3), 187-192.
Leung, D., Law, R., Van Hoof, H. and Buhalis, D. (2013). Social Media in Tourism and Hospitality: a Literature Review, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30, 3-22.
Mowl, G. (2002). Tourism and the environment’. In R. Sharpley (ed) The Tourism Business: An Introduction. Sunderland: Business Education Publishers, 219–242.
Nielsen, C. (2001). Tourism and the media. Elsternwick, Australia: Hospitality Press Pty Ltd.
Nayeri, ,S Amiri, M. (2010) The function of mass media in order to overcome cultural and social barriers to tourism development, Hamadan: First International Conference on Tourism Management and Sustainable Development.
Ostman, R. E., & Parker, J. L. (1987). A publics environmental information sources and evaluations of mass media. Te Journal of Environmental Education, 18, 9-17.
Oz, M. (2015). Social Media Utilization of Tourists for Travel-Related Purposes, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(5): 1-21.
Puja, M. & Amit, K. (2016). Role of Media in the Promotion of Sustainable Tourism: An exploratory Study of Sikkim, - International Journal of Management Humanities and Social Sciences, 1(2), 8-24.
Scott, M.M. (2013). the role of information and communications technology in supporting sustainable tourism: in-trip tourist perspective, PhD thesis, university of Queen Margaret, Edinburg.
Telfer, D.J. & Sharply, R. (2008). Tourism and development: concepts and issues. Channel view publications.
Transforming Tourism, Tourism in the 2030 Agenda, 2017.
Uitto, A.,Juuti, K., Lavonen, J. & Meisalo, V. (2004). Who is responsible for sustainable development? Attitudes to environmental challenges: A survey of Finnish 9th grade comprehensive school students, Department of Applied Sciences of Education, University of Helsinki. Research Report 253.
Urry J. (1995). Consuming places. London & New York: Routledge.Zimmerman S. (2007) Media geographies. Aether: The journal of media geography, (1)1, www.geogdata.csun.edu/~aether/.
Wolfe, R., Meenaghan, T. and O'Sullivan, P. (2002). the sports network: insights into the shifting balance of power, Journal of Business Research, 55, 7, 611-622.