%0 Journal Article %T اثر رضایتمندی گردشگران بر وفاداری به برند مقصد گردشگری با استفاده از متغیر میانجی رضایت گردشگران تجاری در جهان پساکرونا (گردشگران شرق آسیا) %J گردشگری و اوقات فراغت %I دانشگاه علم و فرهنگ %Z 2783-3828 %A شیرمحمدی, یزدان %A شیرزادی, طاهره %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 6 %N 12 %P 75-93 %! اثر رضایتمندی گردشگران بر وفاداری به برند مقصد گردشگری با استفاده از متغیر میانجی رضایت گردشگران تجاری در جهان پساکرونا (گردشگران شرق آسیا) %K گردشگری %K وفاداری به برند %K تعطیلات کاری %K برند %K کرونا %R 10.22133/tlj.2022.280934.1003 %X ﺑﺎ توجه به گسترش ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی در جهان و وﺟﻮد قابلیت‏‌ها و ظرفیت‌‏های ﻓﺮاوان ایران برای ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮ ، اﻃﻼﻋﺎت و آﻣﺎرﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ﺣـﺎﻛﻲ از ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ اﻳـﻦ ﺻﻨﻌﺖ در اﻳﺮان اﺳﺖ. ﺑﻪ‏ﻧﻈﺮ می‏‌رسد ﻳﻜﻲ از دﻻﻳﻞ اﺻـﻠﻲ اﻳـﻦ اﻣـﺮ جدی‌‏نگرفتن اﻧﺘﻈﺎرات و ﺗﺮﺟﻴﺤﺎت ﮔﺮدﺷـﮕﺮانی است که وارد ایران می‌‏شوند؛ همچنین ﺗـﻼش‌‏نکردن برای اﻓﺰاﻳﺶ رﺿﺎﻳﺖ گردشگران از دیگر علل آن است. هدف از این پژوهش بررسی اثر رضایتمندی گردشگران بر درخشندگی برند مقصد گردشگری با استفاده از متغیر میانجی رضایت گردشگران تجاری در جهان پساکرونا است. متغیرهای مستقل این پژوهش عجین‏‌شدن با مقصد، اقتصاد سفر، تجربۀ کاری و خودباوری است. متغیر میانجی رضایت گردشگران، و متغیرهای وابسته تبلیغات دهان‏‌به‌‏دهان و تمایل به بازدید مجدد از مقصد است. تحقیق با روش توصیفی ـ پیمایشی صورت گرفته و از نظر هدف کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش دربردارندۀ گردشگران آسیایی است که به شهر تهران سفر کرده‏‌اند. بر اساس روش نمونه‌‏گیری در دسترس و با استفاده از فرمول کوکران، 384 نفر برای نمونۀ پژوهش انتخاب شده‌‏اند. تحلیل‏‌های آماری با روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‏‌افزار اس‌‏پی‏‌اس‌‏اس و آموس انجام ‏شده است. برای تعیین ارتباط علّی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری استفاده شده و برای آزمودن فرضیه‏‌ها p_value کوچک‌‏تر از 05/0 درنظر گرفته شده است. نتایج پژوهش شامل دوازده فرضیه است که به‏‌جز دو فرضیه، بقیۀ فرضیه‌‏ها ‏تأیید شده‌‏اند. %U https://tlj.usc.ac.ir/article_143961_b3d07b763e92552b36ef7bb9c63e6b9b.pdf