@article { author = {shirmohammadi, Yazdan and Shirzadi, Tahereh}, title = {The Effect Of Tourists’ Satisfaction On Loyalty To The Tourism Destination Brand Using The Mediating Variable Of Business Tourists’ Satisfaction In The Post-Corona World (East Asian Tourists)}, journal = {Tourism and Leisure Time}, volume = {6}, number = {12}, pages = {75-93}, year = {2021}, publisher = {University of Science and Culture}, issn = {2783-3828}, eissn = {2783-3828}, doi = {10.22133/tlj.2022.280934.1003}, abstract = {Due to the expansion of the tourism industry in the world and the many capabilities and capacities of Iran to attract tourists, the current information and statistics indicate the unsuccessful performance of this industry in Iran. One of the main reasons for that is not taking the expectations and preferences of tourists entering Iran seriously and not trying to increase tourists' satisfaction. The purpose of this study is the effect of tourist satisfaction on the to become famous of the tourism destination brand using the mediating variable of business tourist satisfaction in the post-corona world. The independent variables of this research are destination integration, travel economics, work experience, and self-confidence. The mediator variable is tourists’ satisfaction, and the dependent variables are word-of-mouth advertising and the desire to revisit the destination. The research method is a descriptive survey applied in terms of purpose. The study’s statistical population includes Asian tourists who have traveled to Tehran. Based on the available sampling method and Cochran's formula, 384 people were selected for the study sample. Statistical analyzes were performed using the structural equation method and SPSS and Amos software. To determine the causal relationship between the variables using the structural equation model and significance levels to test the hypotheses p_value of less than 0.05 was considered. The results of this study include 12 hypotheses that, except for two hypotheses, the rest of them have been confirmed.}, keywords = {Tourism,Brand Loyalty,Holidays,Brand,Corona Pandemic}, title_fa = {اثر رضایتمندی گردشگران بر وفاداری به برند مقصد گردشگری با استفاده از متغیر میانجی رضایت گردشگران تجاری در جهان پساکرونا (گردشگران شرق آسیا)}, abstract_fa = {ﺑﺎ توجه به گسترش ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی در جهان و وﺟﻮد قابلیت‏‌ها و ظرفیت‌‏های ﻓﺮاوان ایران برای ﺟﺬب ﮔﺮدﺷﮕﺮ ، اﻃﻼﻋﺎت و آﻣﺎرﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ﺣـﺎﻛﻲ از ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ اﻳـﻦ ﺻﻨﻌﺖ در اﻳﺮان اﺳﺖ. ﺑﻪ‏ﻧﻈﺮ می‏‌رسد ﻳﻜﻲ از دﻻﻳﻞ اﺻـﻠﻲ اﻳـﻦ اﻣـﺮ جدی‌‏نگرفتن اﻧﺘﻈﺎرات و ﺗﺮﺟﻴﺤﺎت ﮔﺮدﺷـﮕﺮانی است که وارد ایران می‌‏شوند؛ همچنین ﺗـﻼش‌‏نکردن برای اﻓﺰاﻳﺶ رﺿﺎﻳﺖ گردشگران از دیگر علل آن است. هدف از این پژوهش بررسی اثر رضایتمندی گردشگران بر درخشندگی برند مقصد گردشگری با استفاده از متغیر میانجی رضایت گردشگران تجاری در جهان پساکرونا است. متغیرهای مستقل این پژوهش عجین‏‌شدن با مقصد، اقتصاد سفر، تجربۀ کاری و خودباوری است. متغیر میانجی رضایت گردشگران، و متغیرهای وابسته تبلیغات دهان‏‌به‌‏دهان و تمایل به بازدید مجدد از مقصد است. تحقیق با روش توصیفی ـ پیمایشی صورت گرفته و از نظر هدف کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش دربردارندۀ گردشگران آسیایی است که به شهر تهران سفر کرده‏‌اند. بر اساس روش نمونه‌‏گیری در دسترس و با استفاده از فرمول کوکران، 384 نفر برای نمونۀ پژوهش انتخاب شده‌‏اند. تحلیل‏‌های آماری با روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‏‌افزار اس‌‏پی‏‌اس‌‏اس و آموس انجام ‏شده است. برای تعیین ارتباط علّی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری استفاده شده و برای آزمودن فرضیه‏‌ها p_value کوچک‌‏تر از 05/0 درنظر گرفته شده است. نتایج پژوهش شامل دوازده فرضیه است که به‏‌جز دو فرضیه، بقیۀ فرضیه‌‏ها ‏تأیید شده‌‏اند.}, keywords_fa = {گردشگری,وفاداری به برند,تعطیلات کاری,برند,کرونا}, url = {https://tlj.usc.ac.ir/article_143961.html}, eprint = {https://tlj.usc.ac.ir/article_143961_b3d07b763e92552b36ef7bb9c63e6b9b.pdf} }